
Effektiv og pålitelig støtte i krevende HR-saker
Kvalitetssikring i krevende saker
Lawai har blitt et viktig verktøy for Mari i arbeidet med å sikre høy kvalitet i alle typer personalsaker.
– Lawai er god kvalitetssikring av arbeidet vi gjør, sier hun, og peker på hvor nyttig det er å kunne dobbeltsjekke både innhold og fremgangsmåte før beslutninger fattes.
Der hun tidligere kunne sparre med en jurist, har hun nå Lawai som digital støtte.
Smidig prosess og trygghet i beslutningene
Mari bruker Lawai aktivt til å utforme gode formuleringer, og for å dobbeltsjekke hele saksframlegg.
– Det sparer meg for masse tid, og bidrar til å senke stressnivået som kan oppstå når man er litt usikker, forklarer hun.
At hele saksdokumenter kan kjøres gjennom Lawai som en form for kvalitetssikring, gjør prosessen både smidigere og mer effektiv.
– Det sparer meg for masse tid, og bidrar til å senke stressnivået som kan oppstå når man er litt usikker
Tillit fra første stund
Tillit til produktet var på plass allerede fra starten.
– Jeg visste hvem som stod bak Lawai, og hadde derfor tillit til at det ikke var noe tøys, sier Mari.
Det eneste hun var usikker på, var om hun selv ville klare å bruke verktøyet på en god måte – men den bekymringen forsvant raskt.
Fordeler i arbeidshverdagen
Den største fordelen for Mari er den raske tilgangen til pålitelig og relevant informasjon. Det har økt kvaliteten i arbeidet og samtidig redusert stressnivået i krevende saker.
– Jeg sparer tid, og opplever at stressnivået er lavere, sier hun, og fremhever at Lawai gjør henne tryggere i vurderingene hun tar.
Videre bruk og utvikling
Bruken av Lawai utvides stadig, i takt med Mari sin egen erfaring og kreativitet:
– Jeg tenker at jeg stadig blir bedre til å forstå hvordan jeg kan bruke Lawai på flere måter. Tror kanskje det er min fantasi som er begrensningen.
Anbefaling til andre kommuner
Til kolleger i andre kommuner har Mari en tydelig oppfordring:
– Det er ikke noe å lure på – dette kvalitetssikrer arbeidet og sparer tid.
Hun anbefaler Lawai både som støtteverktøy og som en måte å frigjøre tid og ressurser fra eksterne tjenester.
– Det er ikke noe å lure på – dette kvalitetssikrer arbeidet og sparer tid.
Kundeservice og opplæring
Hun trekker også frem oppfølgingen fra Lawai-teamet som et viktig pluss:
– Lawai har ansatte som er lett tilgjengelige, og Eivind Arntsen kjører selv opplæring i bruk av Lawai.
Opplev hvordan Lawai kan gjøre virksomheten din mer effektiv – helt uforpliktende.